Res je, da sem obljubil molk! Vendar zadnje soočenje pri Slaku na večernih poročilih 24ur, je bilo preveč. Tonin je zopet presegel samega sebe. Rad pa bi tudi jasno povedal, kar nekateri nikakor ne morejo razumeti! Ne branim Vebra, branim pa našo pravno državo oz. to kar je še od nje ostalo. Branim neki vzvod, ki ga ima sleherna demokratična država, to je izvajanje obveščevalne in protiobveščevalne dejavnosti.
Za uvod le spoznanje - V Zakonu o obrambi, Zakonu o Slovenski obveščevalno-varnostni agenciji in v Poslovniku državnega zbora ni niti besedice o izrednem parlamentarnem nadzoru! Tudi v Poslovniku Komisije za nadzor obveščevalnih in varnostnih služb ni niti besede o tem! Šele v Zakonu o parlamentarnem nadzoru obveščevalnih in varnostnih služb je opredeljena vsebina, postopek in način nadzora.
Za uvod le spoznanje - V Zakonu o obrambi, Zakonu o Slovenski obveščevalno-varnostni agenciji in v Poslovniku državnega zbora ni niti besedice o izrednem parlamentarnem nadzoru! Tudi v Poslovniku Komisije za nadzor obveščevalnih in varnostnih služb ni niti besede o tem! Šele v Zakonu o parlamentarnem nadzoru obveščevalnih in varnostnih služb je opredeljena vsebina, postopek in način nadzora.
Ampak, poslušamo pa kar naprej o "kaznivih dejanji", potem se nekdo zmoti pa reče "o nezakonitih" in besede kar frčijo sem ter tja.Pri tem še posebej prednjači poslanec NSi, ki je zase "rezerviral" praktično vse vloge, od predsednik, podpredsednika pa do predsednika pooblaščene skupine!
Kaj in kako to počne Tonin? Tako, da popoilnoma ignorira dejstvo iz 24. člena Poslovnika, ki pravi, da "Pooblaščena
skupina lahko opravi napovedani ali nenapovedani ogled naprav in prostorov,
ki jih uporablja nadzorovana služba v zvezi z nadzorovanjem in snemanjem
elektronskih komunikacij." Nenapovedani ogled (ne nadzor, kar si je Tonin kar lepo izmislil) se lahko opravi le za naprave in prostore za "prisluškovanje!
Toda, kot da Toninu to ni dovolj on tudi določbe 25. člena raztegne
kot »čikgumo«. V tem členu namreč nič ne piše o izrednem nadzoru! Piše le, da:
(1)
Pooblaščena skupina lahko zahteva vpogled v dokumente, drugo gradivo in podatke
nadzorovane službe, ki se nanašajo na pristojnosti in naloge komisije.
(2)
Ne glede na določbe prejšnjega odstavka pooblaščena skupina ne sme vpogledati
v tisti del dokumentacije nadzorovane službe, iz katerega bi bilo lahko
razvidno, da v postopku delujejo ali sodelujejo tajni delavci oziroma sodelavci
po določbah ZKP, ZObr in ZSOVA oziroma bi bila lahko razkrita identiteta teh
tajnih delavcev ali sodelavcev.
Pazite sedaj! Tonin bi rad »špijuniral« ali je OVS
»preiskovala Telekom z uporabo metod, hkrati pa točka (2) jasno in nedvoumno
določa da pooblaščena skupina ne sme vpogledati v tisti del dokumentacije
nadzorovane službe, iz katerega bi bilo lahko razvidno, da v postopku
delujejo ali sodelujejo tajni delavci, torej če so uporabljene metode dela tajnih služb!
Pa še
nekaj, za izhodišče! To pot iz 33. člena:
(1)
Pooblaščena skupina opravi posamezen ogled naprav in prostorov oziroma vpogled
v dokumentacijo na podlagi pisne odredbe, ki jo izda predsednik komisije. Pisna
odredba mora vsebovati:
-
navedbo, da gre za odredbo komisije, njeno številko in
datum izdaje,
-
ime in priimek članov pooblaščene skupine,
-
ime in priimek sekretarja komisije, če se udeleži
ogleda oziroma vpogleda,
-
navedbo pravne podlage odredbe,
-
navedbo sklepa komisije ali zahteve najmanj tretjine
članov komisije, na podlagi katere je bila izdana,
-
navedbo prostorov in naprav, kjer se opravi ogled in
navedbo dokumentacije, ki jo pooblaščena skupina vpogleda,
-
kraj in čas ogleda oziroma vpogleda ali navedbo, da gre
za nenapovedan ogled oziroma vpogled,
-
podpis predsednika komisije,
-
pečat.
(2)
Predsednik komisije izda odredbo na podlagi sklepa komisije, v kateri morajo
biti določeni prostori in naprave, kjer se opravi ogled in dokumentacija, ki jo
pooblaščena skupina vpogleda ali na podlagi pisne zahteve najmanj tretjine
članov komisije, ki mora imeti enako vsebino kot sklep komisije o izvedbi
ogleda oziroma vpogleda. Odredbo izda predsednik komisije nemudoma po sprejemu
sklepa ali prejemu zahteve tretjine članov komisije.
(3) Če za
določen nadzor ni bila imenovana pooblaščena skupina, pa tretjina članov
komisije pošlje zahtevo iz prejšnjega odstavka za ogled prostorov in naprav
oziroma vpogled v dokumentacijo, izda predsednik komisije odredbo za zahtevani
ogled oziroma vpogled zadnji imenovani pooblaščeni skupini.
Sedaj pa
pomembno še to. Predsednik napiše odredbo na podlagi sklepa komisije.
Ampak, Tonin se sklicuje na točko (2), češ da je šlo za zahtevo najmanj tretjine
članov komisije, torej trije. Vendar ta točka člena vseeno določa enako
vsebino, kot sklep komisije. Tonin si je to voljo očitno sam dodelil!
In še to –
nenapovedani ali kot pravi Tonin, izredni nadzor je izjema ne pa pravilo in je
omejen le na zadeve, navedene v 24. členu Poslovnika, saj se praviloma vedno
mora že zaradi medsebojnega ZAUPANJA uporabiti ogled ali vpogled, ki je
napovedan. Ker potem se odredba pošlje predstojniku nadzorovane službe ali
operaterju, kjer bo ogled oziroma vpogled opravljen najmanj tri dni pred
izvedbo ogleda oziroma vpogleda.
Ampak to
velja za urejene in domoljubno naravnane države! Sedaj pa le upam, da bo nekdo dopolnil kazensko ovadbo zoper "deklariranega izdajalca" tajnih podatkov ali pa res nismo vredni svoje države!
.. saj pravim: Butale in EU bodo propadle zaradi birokracije in novinarstva. Kot se to sedaj čudno sliši pa naj pojasnim.
OdgovoriIzbrišiBirokrati
Včasih so ljudje imeli deset božjih zapovedi in nekaj predpisov katere je izdal "graščak" (kdorkoli naj bi pač to že bil) in vsi so vedeli kaj je prav in kaj narobe. Danes se pa zaradi razrasta birokracije (tudi pravniki spadajo sem - če kdo slučajno s tem ni seznanjen) dobesedno utapljamo v gorah zakonov in predpisov, katere lahko vsak butl, ki si vzame 5 minut časa potem razlaga po svoje, ne glede na to, da sam s sabo prihaja v naravnost idiotska nasprotja.
Novinarji
Če se boste spomnili starih časov iz obdobja SFRJ, so glavni mediji obravnavali v glavnem pozitivne novice, gospodarske in politične uspehe. Kriminal tak ali drugačen ali človeške tragedije, se je morda pojavljal med ostalimi novicami morda v 5%-ih. Danes je pa ravno obratno. Novinarji v 95% (!!) prodajajo kriminal, kri in nesrečo. Kot da smo se vsi povampirili in nas kake dobre novice sploh več ne zanimajo. Ker je teh krvavih novic v Butalah veliko, veliko premalo, pa seveda novinarji iz vsake muhe naredijo slona in se ob tem spremenijo v pravnike, ki po svoje tolmačijo zakonodajo in pritiskajo z raznimi izjavami politikov, odvetnikov ali pa kar solataric na tržnicah .. na javno mnenje. Skratka na vsak način hočejo iz kake nepomembne zadeve narediti udarno novico meseca (saj potem vsako žvečijo najmanj mesec dni po vseh medijih) in si priboriti svojih 5 minut slave z "razkritjem qrcapalca".
V takem prekletem kaosu, v državi, ki ima 25X preveč novinarjev in pravnikov .. da o ostali birokratski sodrgi sploh ne govorim ... v državi, kjer le še 5% prebivalstva ustvarja novo vrednost in dejansko sploh nima časa za neumnosti, vsi ostali pa samo "serjejo klanfe" - v taki državi je mogoče dobesedno vse in bo povožen vsak človek, ki sicer morda dobro misli, pa bo nekomu šel v nos iz popolnoma osebnih razlogov. V taki državi je okolje idelano za to, da opozicija VEDNO in vsak trenutek popolnoma blokira delo vlade - pa če ta še tako dobro deluje. Kaj šele če je vlada taka kilava kot je Cmerarjeva in njen vodja taka brezhrbtenična mevža, da se čudim kako to, da mu možgani v drek ne padejo.
Da ne zinem še kakšne sočne o mojem "priljubljenem" predsedniškem vzoru popolnega idiotizma na prestolu države.
Jure, ne morem da se nebi strinjal z mnenjem, da je v tej državi mnogo preveč sodrge.
IzbrišiHkrati pa se mi zdi, da je mnogo premalo tistih, ki bi sodrgi povedali kar ji gre. Pa še tista pešcica, ki na glas pove kaj vse ne štima, počasi omaguje. Prirastka kritičnih pa ni in ni od nikoder.
Ironija pa je, da se zdi, kot da je sodrge čedalje več, čeprav bi človek pričakoval - glede na razmere - da bo ravno obratno: da bo vse več in vse bolj glasnih kritičnih glasov.
Alan Fordovski junak bi najbrž iz tega zaključil: slabše kot nam gre, prej bo bolje. Za druge.
Mogoče pa vse skupaj vidim samo z napačne perspektive.
G&S
Noro se zdi, da nekdo zunaj oblastniških uradov (celo zunaj civilne družbe), navaden državljan, brani državo pred tistimi, ki so državo dolžni braniti.
OdgovoriIzbrišiŽalostno je, da vsakokratni varuhi države, državo zlorabljajo in posiljujejo brez slabe vesti in posledic.
Noro in žalostno hkrati je, da se vse te zlorabe in posilstva države dogajajo v imenu državljana. Tudi tistega, ki opozarja in brani državo in sebe pred njenimi varuhi.
Država s takimi varuhi je država banditov, je mafijska združba.
Država banditov in kramarskih prevarantov pa je kot cipa, ki se pod ceno prodaja najboljšemu ponudniku.
Ta država se že dolgo prodaja pod ceno. Ta država je že dolgo čisto navadna cipa, ki jo furajo zvodniki, ki bi jo morali varovati.
Če je država cipa in je, če so njeni varuhi zvodniki in so, je možen samo en zaključek: potem s(m)o njeni državljani pankrti in smo. Saj tako delajo z nami; kot s pankrti.
G&S
Le moj aplavz ti lahko dam! Hudo pa je to, ker to še ni kulminacija norosti, ki traja že 25 let!
OdgovoriIzbrišidal si iztočnico za še en obrat:
Izbrišiv svetu norcev je norost blaženost, razum pa bolečina, žalost in nemir.
Kdo pri zdravi pameti bi potem namesto blažene norosti izbral bolečino?
Nori je za to prepameten, vsi pametni pa so ravno dovolj nori da storijo ravno to: tvegajo žalost, nemir in bolečino.
Nor(c)i niso tisto, kar se zdi.
Tudi pametni ne.
Če se ti zdi, - tako kot meni, - vse to kar vidiš hudo in kot spirala norosti se vprašaj zakaj. morda je odgovor par vrstic višje, rešitev pa na nekem drugem planetu?
Pozdrav G&S